9 Sifat Perempuan Yang Menjadi Perhatian Lelaki

1 . SIKAP KEIBUAN
Banyak lelaki yg terpikat pd wanita yg bersikap keibuan, lembut, mengambil berat dan penuh kasih sayang. Wajah yg keibuan mampu membuat lelaki berasa tenteram ketika sedang stress, cemas, gelisah dan senang.

2 . KEANAK-ANAKKAN
Dalam batas yang wajar, sifat keanak-anakkan seorang wanita menjadi daya tarikan di mata lelaki. Mereka terasa terhibur dengan telatah anda, tetapi tentulah bukan sifat keanak-anakkan yg melampau dan menyakitkan hati. Tetapi sikap keanakan yang menyenangkan. Misalnya kemanjaan wanita yg membangkitkan naluri kebapaan dan kelakian lelaki, wanita ceria membuat lelaki lebih ghairah.

3 . PENUH PENGERTIAN
Sikap pengertian wanita membuat lelaki berasa dihargai dan diterima seadanya. Sikap ini tercermin dari perasaan mudah memaafkan, memilih waktu yg tepat utk berbincang masalah dan sebagainya.

4 . MENGHARGAI
Wanita yg menghargai lelaki adalah wanita idaman lelaki. Berbeza dgn wanita yg suka di perlakukan dgn lembut, lelaki suka dihargai, dipuji dgn tulus ikhlas dan diberi kepercayaan.Penghargaan dari wanita membuat lelaki berasa bangga.

5 . MENJAGA PENAMPILAN
Lelaki menyukai wanita yg pandai menjaga penampilan agar sentiasa kelihatan cantik, bersih, kemas dan menarik. Penampilan yg baik menunjukkan wanita tersebut menghargai dirinya

6 . PANDAI BERBICARA
Lelaki tertarik dgn wanita yg pandai berkomunikasi dan boleh diajak berbual. Walau topik perbualan yg disukai lelaki berbeza dgn topik kegemaran wanita, wanita tersebut dapat mengimbanginya. Dia bukan sekadar teman berbual yg pasif, tetapi dapat memberi respon dan pendapat yg baik, serta mengalihkan topik yg agak serius kepada perbualan yg lebih menarik.

7 . PANDAI BERGAUL DAN MENYESUAIKAN DIRI
Wanita yg pandai bergaul dan menyesuaikan diri mempunyai nilai lebih dimata lelaki. Wanita tersebut tahu menghadapi org yg lebih tua dan cara berhadapan dgn orang yg lebih muda.Apabila berhadapan dgn suasan yg baru,wanita tersebut tidak gentar, malah cepat menyesuaikan diri. Dia mudah diajak kemana saja dan tidak kekok samada di bandar atau di kampung.

8 . MENGHORMATI DIRI SENDIRI
Lelaki suka wanita yg menghargai dirinya sendiri sebagai seorang wanita, bersikap sopan dan mempunyai etika.Wanita yg menghormati dirinya sendiri mempunyai keyakinan dan tahu apa yg baik dan buruk diperlakukan oleh seorang lelaki terhadap dirinya.

9 . SIMPATI DAN PRIHATIN
Lelaki suka wanita yg murah hati,mengambil berat,simpati pada nasib yg susah. Sayang pada kanak2 dan tidak memilih bulu.Kebaikan yg wajar dan spontan mencerminkan hati yng mulia.Ada kecantikan dalaman pada dirinya yg memancar (keluar dengan indah dan mempesona.

[via Asamboi]

Comments

  1. ejan_fizan says

    Sabda Rasulullah s.a.w. :

    “Dinikahi wanita itu kerana 4 perkara ini…kerana kekayaannya, kerana kedudukannya, kerana kecantikannya dan kerana agamanya.. maka pilihlah kerana agamanya kerana akan beruntunglah kedua2 tanganmu…”

    (Riwayat Bukhari dan Muslim)

  2. ejan_fizan says

    Sabda Rasulullah s.a.w. :

    “Dinikahi wanita itu kerana 4 perkara ini…kerana kekayaannya, kerana kedudukannya, kerana kecantikannya dan kerana agamanya.. maka pilihlah kerana agamanya kerana akan beruntunglah kedua2 tanganmu…”

    (Riwayat Bukhari dan Muslim)

  3. hamba allah says

    sokong ejan….

    panduan tu bukan utk lelaki shj…tp utk wanita gak….

    so pandai2lah membuat pilihan…sama ada perhiasan palsu @ asli…sama ada bunga plastik @ tulen…bunga plastik tetap kaku walau berada di jambangan emas….bunga tulen….keharumannya tetap mewangi even berada di pinggir belantara…..

    bunga tulen….gambaran kepada gadis solehah yg mempunyai pertautan hati yg kukuh dgn Tuhannya….redup wajahnya sentiasa mengundang pembelaan dr insan yg menjadi HAMBA ALLAH….bebahagia lah lelaki yg berjaya mendapat bunga sejati ini…syirga dunia yg disegerakan…n hidup sentiasa terarah ke arah redha Allah…i’Allah…..

    bunga plastik….gambaran bagi gadis yg hidupnya jauh dari ikatan Allah…kecantikkannya hanya menanti utk dieksploitasi oleh lelaki2 perosak….meranalah sesiapa yg memilih bunga plastik…hidup terpenjara n diakhirat tersiksa tanpa batas…nauzubillah….

    maka…..pilihlah….pilihan ditangan ANDA…..

  4. aweq adeq says

    skang ni ado laie ko owg pndg dr sogie 2? den raso la, dah xdo dah sb smuo laki2 skang tgk yg cun jo!!!!!!!!!!!

  5. edila says

    btul ker lelaki ske pmpn yg pndai brkomunikasi…ptut la bf aku xksah…dia leh kte aku ni keletah….trase mcm baby la plak…:d

  6. says

    #
    November 25th, 2006 | 12:33 am | Quote
    #
    mysticmind

    tipu laa.. :p

    1 – lelaki akan pandang muka.
    2 – akan pandang beberapa bahagian utama tubuh.
    3 – hehehehe

    baru betul. ;)

    -

    tu laki bertopengkan buaya..tak pon bertopengkan mcdonald.hua3…
    tapi kajian dapati lelaki mudah tertarik dengan bentuk badan perempuan…. bahagian utama tubuh(paham2 je la)……….sebab tu lah perempuan dituntut untuk menutup aurat dan melabuhkan pakaian mereka… :)

  7. says

    no body perfect, kalau nak cari pompuan@laki yg perfect sampai mampoih pon korang x jumpa.
    kalau nak yg perfect pon, tengok diri ler perfect ker x?
    so listkan priority sifat idaman korang,
    letak sifat yg perlu korang utamakn paling atas so pandai2 lah korang pilih..
    hadis yg kt ats tu panduan utk pilih pompuan.
    proud be your self. always try to learn from our mistake.
    baiki diri, dan bantu org lain baiki diri supaya kita pon terarah kerana telinga kita selalu dengar nasihat dari mulut kita gak..
    hehehe :lol: just opinion

  8. umi fattehah says

    saya rase tidak. . . lelaky nie x smuenye ikhlas sebb diowang slalu mmndang kcntikan dan sesetengahnyecume inginkan tubuh seseorang wanita yng diidami. . percayelah jady kita harus berhaty2 dalam memilih kawan .. jangan mudah percaye dngan kate2 lelaky. …

  9. nurasyikinliliemarwanie@yahoo.com says

    saya kira sifat-sifat di atas ini ada benarnya-terima kasih di atas panduan yang diberikan… x semua lelaki tu sama… dan semua org lelaki perempuan adalah dilahirkan suci…sikap perangai boleh diubah…bergantung kepada niat…insyaallah sy akan cuba berikan sedaya upaya yg mampu menjadi wanita dambaan seorang suami…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>